Missie

Missie

De contouren van het onderwijs zijn bij wet bepaald, maar daarbinnen kun jij als school, docent of onderwijsontwikkelaar zelf bepalen hoe je dit kader opvult. Je kunt dus je eigen visie op onderwijs ontwikkelen en hiermee helpen wij je graag.

Krijg ik hier een cijfer voor? Is dit een examenonderdeel? Waar heb ik dit voor nodig? Mag ik al gaan?

Herkenbaar, toch? Iedere docent maakt dit mee. Ook al heb je alleen maar gemotiveerde leerlingen. Niemand is iedere dag, ieder uur, iedere minuut gemotiveerd. Dat kan niet.

Toch wil je ervoor zorgen dat leerlingen zich willen blijven ontwikkelen en jij als docent kunt deze groei stimuleren. Dit kan door middel van jouw rol en door middel van het lesmateriaal dat je aanbiedt. Wanneer deze beide passen bij de doelgroep, dan bereik je het ultieme resultaat.

Er is geen zaligmakend concept, maar door goed te kijken naar de behoeftes van de jongeren, streven we naar verbetering in de motivatie voor leren en lesgeven, waarin we de rol van zowel de leerling als de docent willen belichten.

Onze missie: De groei van jongeren zo goed mogelijk stimuleren, door de docent als dirigent van het leerproces te laten fungeren. Het talent van een leerling is slechts het startpunt en een eindpunt is er nooit, dus waar wacht je nog op?

We spreken daarom ook bewust niet van: ‘Het beste uit de leerling halen’, omdat dit suggereert dat er een eindpunt is. Wij gaan uit van de groeimindset en geloven erin dat iedereen zich altijd kan blijven ontwikkelen met de juiste stimulans. Graag helpen wij jullie op weg om deze stimulans inzichtelijk te maken en centraal te stellen in jullie onderwijsconcept.

Door middel van onze expertise, kunnen we onderwijskundig advies geven, lesmateriaal op maat ontwikkelen voor en eventueel door jullie en jullie bestaande materiaal digitaliseren. Hierdoor is niet alleen het materiaal passend, maar ook de manier waarop dit materiaal gepresenteerd wordt. We bekijken zowel de lesinhoud als de manier van lesgeven. Iedereen heeft hierin zijn eigen stijl, maar hoe mooi is het als je deze stijl theoretisch kunt onderbouwen. Vaak kom je er dan achter dat het altijd beter kan. Ook wij, docenten, blijven in ontwikkeling, net als ons onderwijs.

Het gaat er niet om wie de beste docent is of het hoogst scoort bij de examens. Het gaat erom wie de leerling het best centraal stelt bij het maken van keuzes voor een nieuw onderwijsconcept. Pas wanneer je leerlingen kunt helpen eigenaarschap over hun leerproces te ontwikkelen en als docent door de ogen van leerlingen naar je lesgeven kijkt, maak je echt het verschil.

Wij handelen vanuit eigen ervaring, samenwerking met collega’s, theoretische kaders van grootheden, zoals Deci en Ryan, Hattie, Montessori, Dweck en vele anderen, maar vooral vanuit de wensen en vragen van de student. Ignacio Estrada zei het al:

If a child can’t learn the way we teach, maybe we should teach the way they learn.

Laten we samen het onderwijs steeds een beetje beter maken!

Geïnteresseerd? Neem een kijkje bij de diensten die we leveren en neem contact met ons op zodat we samen kunnen kijken naar de mogelijkheden.

en_GBEnglish (UK)
nl_NLNederlands en_GBEnglish (UK)